Content is king?

Content is king?

De klassieke uitspraak “Content is king” is een verleidelijke voor een creatieve content creators. In de basis is content, of met een goed woord, inhoud, het belangrijke puzzelstuk dat het verschil kan maken. Maar om te pretenderen dat content, zoals het woord king zou doen vermoeden, het allerbelangrijkste is? Natuurlijk is het in een marketingstrategie van groot belang om contact te maken met de doelgroep, met mensen die een bedrijf of instelling wenst te bereiken vanuit het belang om een groep te interesseren, te informeren of zelfs te inspireren of commerciëler, aan te zetten tot conversie. Dat laatste woord is in marketingland een ander woord voor “aanzetten om iets te doen”. Bijvoorbeeld een knop in te drukken op een website, iets te downloaden, een formulier in te vullen of een aankoop te doen in een webshop.

Content in de vorm van een goede tekst en steeds vaker plaatjes en video, kan mensen informeren, inspireren en activeren. Echter het koninklijke ervan waag ik te betwijfelen. Immers de samenhang van alle activiteiten die over een langere termijn worden ondernomen om iets te bereiken met een doelgroep, is wat mij betreft koninklijk in marketing. Dus naast een goede strategie moet het verhaal kloppen en geven teksten, foto’s en video de juiste uiting van de strategie weer. Als je inzoomt op het deel van het marketingproces waar het gaat om activatie van de doelgroep, het aangaan van interactie vanuit de verwachting dat er iets op volgt, dan kun je veronderstellen dat content zo belangrijk is dat het de titel ‘king” mag dragen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *